18 října, 2023

VÁNOČNÍ PEČIVOVÁNÍ

"Pane opravář udělala jsem vám zrnkové kafíčko. A tady si zakousněte štolu co jsem upekla" ,  dobrosrdečně mi nabízela občerstvení starší paní. Byl ten předvánoční čas a já u ní opravoval příjem televize. Paní byla vděčná, že jí to zase hraje a nebude mít smutné vánoční svátky. 
Popíjel jsem turka a přikusoval  štolu . Je to taková hutnější vánočka , původem z Německa.
Paní mě pozorovala .Tak jsem jí pochválil její vánoční pečivo. "My u nás pečeme jenom vánočky, ale vy v té štole máte všechno. Hrozinky, mandle , lískové oříšky. 
Hmm, moc dobrá, ta se vám povedla ". Paní byla pochvalou očividně potěšená a tak se rozpovídala: " Noo, já jsem obíhala krámy, abych všechno sehnala ,
ale lísková jádra nikde neměli. Joo vlastně měli , ale bylo  to strašně drahý. 
Já toho důchodu moc neberu. Ale dcera,  ta mi koupila ty čokolády Riter a v těch jsou velké lískové oříšky. Víte já už nemám zuby, jenom protézy, tak už je ani nemůžu moc kousat." ............ 
Začal jsem si připadat jako ve špatné anekdotě a odložil jsem štolu na talířek.
Ale upovídaná babka dále pokračovala : 
"No nebojte se , já jsem ty oříšky opláchla horkou vodou a ještě jsou i upečený".
Spěchal jsem domů. Žaludek se mi převaloval. Srovnaly mi ho až dvě becherovky.
V příštích dnech jsem už žádné  vánoční cukroví u zákazníků neochutnával.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky👍
Věřím , že se tady a budeme vídat častěji 😀

Umělá inteligence

Nebývaly časy , že by vám malá , lesklá , placatá věcička , která se vejde do kapsy , sloužila jako osobní asistent , foťák, kamera , telefo...