23 dubna, 2023

Proč se můj táta nikdy nesmál..... část 2.

Ráno se František honem oblékal, že půjdou na poštu telefonovat.Babička ale řekla, že se nejdříve musí nasnídat.Připravila míchaná vajíčka a voňavou bílou kávu.
" Musím ještě přinést vodu, abych měla z čeho udělat polévku na oběd". A tak šli s kbelíkem na náves k obecní studni. František běžel k pumpě a začal  pumpovat. Žádná voda ale netekla." Počkej, počkej šikulo to není tak jednoduché" , řekla babička a zvedla vědro s vodou, které stálo vedle studny." Já musím nalít vodu tady nahoru do trubky a ty zatím budeš pumpovat". A po chvilce již  tekla voda  z modré litinové pumpy do kbelíku. Naplnili také  vědro pro dalšího příchozího.Odnesli zásobu čerstvé vody do domku a vypravili se na poštu.
" Kohopak nám to sem vedeš Marie? " , ptala se paní poštmistrová za skleněnou přepážkou. " To je od mého syna, malý Franta" , řekla babička .Ten jí ale vzápětí tahal za rukáv a řekl :" Jestli mi babičko budeš říkat Franta , tak já ti budu říkat babo....." . Obě ženy na sebe prohlédly a začaly se hlasitě smát. Babička vytáhla z kapsy zástěry lístek s telefonním číslem a podala ho paní poštmistrové. "Zatelefonujeme  tatínkovi našeho Františka." Poštmistrová po chvilce přes sklo volala : "Běžte do jedničky, už to zvoní"..….Na poště naproti přepážkám byly dvě kabinky. Měly hnědé , lakované dveře s velkými číslicemi jedná a dvě s kulatými skleněnými okénky. Na poličce stál bakelitový telefonní přístroj. Babička zvedla sluchátko.
" Halóó , ahoj Fando. Cos to prosímtě provedl, poslat kluka takhle samotného?" ... "Mami já jsem ti napsal už před čtrnácti dny ,abys ho čekala na nádraží .Hodil jsem to u nás do schránky. Ale teď jsem zjistil , že pošťačka ze Chvojna byla nemocná a schránku vybrali až dnes ráno. Tak ti dopis příjde.Co je s klukem?"....." Fanoušek je v pořádku, máš štěstí, že je tak šikovný, já ti ho předám". A tak František poprvé telefonoval s tatínkem. Sluchátko bylo veliké a klouzalo v ruce. Když mluvil zblízka do mikrofonu , neslyšel pořádně sluchátko.Snažil se ale o překot popsat svojí cestu i zážitky .Že byl v lokomotivě a viděl hořet pole od jiskry a přestoupil  na další vlak a k babičce domů , že přišel úplně sám. Tatínek ho pochválil, že už je velký cestovatel. Potom si ještě chvíli povídal s babičkou , ta řekla , že se o Františka postará, vždyť má prázdniny.
Z pošty šli do konzumu. Nakoupit  krupici , čtvrtku másla, půlku chleba a do bílé bandasky  paní prodavačka odměřila litr mléka z veliké hliníkové konve. František vzal bandasku, že ji ponese . Byl na ní obrázek modré kočky .

1 komentář:

  1. Děkuji za komentář u mě. Těším se na další pokračování. Teď čtu Káju Maříka a něco mi to (hodně) připomíná. Ano, zážitky z dětství jsou mnohdy nezapomenutelné :-)))

    OdpovědětVymazat

Díky👍
Věřím , že se tady a budeme vídat častěji 😀

Umělá inteligence

Nebývaly časy , že by vám malá , lesklá , placatá věcička , která se vejde do kapsy , sloužila jako osobní asistent , foťák, kamera , telefo...